reklama

Konferencie na Slovensku – čo vám dajú?

V júni som navštívila 2 veľké konferencie s veľkým reklamným promom. Aké boli? Čo si z konferencií môžete odniesť? Vedomosti, kontakty, koncových klientov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

1. TECHSUMMIT18

Umelá inteligencia, SMART mestá a obce, 4. Priemyselná revolúcia, Kybernetická bezpečnosť, SMART zdravotníctvo a Startupy – to sú hlavné témy, okolo ktorých sa točila (podľa slov organizátorov) najväčšia stredoeurópska konferencia Techsummit2018.

Konferencia prebiehala dva dni 6. a 7. júna v bratislavskom hoteli Crowne Plaza. Zúčastnili sa jej aj zvučné mená ako napr. Dirk Ahlborn (CEO Hyperloop-u), Kalle Palling (člen estónskeho parlamentu), Juraj Droba (súčasný župan BBSK) a v neposlednom rade Pepper (humanoidný robot).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pepper vítal pri vstupe, okrem iného, vedel povedať aj celý program
Pepper vítal pri vstupe, okrem iného, vedel povedať aj celý program (zdroj: ZDROJ: Techsummit 2018)

Okrem samotných prednášok, ktoré boli každý deň v 3 streamoch prebiehal na konferencii aj tzv. B2B matching, kde sa mohli účastníci konferencie 15 minút rozprávať tvárou v tvár o možnostiach biznisovej spolupráce, alebo vyzvedať, čo daná firma robí a hľadať spoločné prieniky.

Súčasťou konferencie bola aj výstavná časť, kde rôzne spoločnosti vo svojich stánkoch prezentovali vlastné riešenia. Na tohtoročnom Techsummite boli súčasťou expa veľké firmy, ktoré netreba nijak špeciálne predstavovať, ako HP, MasterCard, T-systems, či SBA. Objavila som však aj zaujímavé, menej známe projekty, ktoré ešte len môžu zmeniť našu budúcnosť ako:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: ZDROJ: Techsummit 2018)
Papiere do skladu, dokumenty do vrecka.
Papiere do skladu, dokumenty do vrecka. 

Zhodnotenie konferencie:

Celkovo by som tento ročník konferencie zhodnotila ako podstatne slabší, oproti minulému. Najväčším mínusom bolo preplnenie konferencie témami, kde na 1 prednášku alebo spíkra vychádzalo 10-12 minút. Ako formát prezentácie spoločnosti a načrtnutie problému je to síce dostačujúce, ale žiadny vzdelávací, či diskusný prvok už v danom čase nie je realizovateľný. Ďalším výrazným nedostatkom bol z môjho pohľadu samotný program, ktorý bol dostupný len vo forme stream – časové rozpätie tematického bloku – názov tematického bloku – spíkri v bloku. Kde je problém? Nevedeli ste, kedy ktorý spíker vystúpi a ani na akú tému bude jeho prednáška. Tu sa ukázalo ako obrovské plus riešenie streamov a možnosť presunu medzi nimi, pretože ak vás začiatok témy neoslovil, mohli ste sa vcelku nerušene presunúť inam. Bohužiaľ, hneď v prvý deň sa pochovala tradícia organizátorov spočívajúca v úplne presnom timingu. Už otváranie konferencie neprebehlo podľa časového plánu a nepresnosti sa pribúdajúcou hodinou stupňovali. Ako pozitívny príklad treba brať predošlé konferencie organizátora, kde všetko išlo presne ako hodinky a ľudí organizovala zodpovedná osoba, ktorá ešte aj koniec prestávky signalizovala síce úsmevne, zvonením na triangel, ale veľmi úspešne a koniec koncov, príjemne. Z rozhovorov s inými účastníkmi vychádzalo na povrch skôr sklamanie z nenaplneného očakávania. Citujem jedného účastníka: „Vyzeralo to, ako jeden skvelý event aj pre širokú verejnosť, nakoniec mám pocit, že je to tu len samý spíker.“. Záverom – konferencia bola už tradične vhodnou príležitosťou na získavanie kontaktov na obchodných, či iných B2B partnerov. Koncových klientov v segmente B2C by ste tu hľadali márne. Vzdelávací aspekt bol minimálny, nemožno však uprieť aspekt informatívny – nové nápady, riešenia, možnosti – všetko na ďalšie diskusie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
+ lokalita- pomer účastníkov spíker vs. poslucháč
+ zaujímavosť tém- timing
+ možnosť presunu medzi streamami- organizovanosť

2. TREND MARKETING SUMMIT 18

Konferencie pod záštitou TREND-u sú na Slovensku nejaký ten rok etablované a veľmi úspešné. Už tradične sa každý rok uskutočňuje aj Marketing Summit, ktorý bol tento rok, 14. júna, riešený netradične. Okrem hlavného streamu s klasickými prednáškami pribudli 3 menšie streamy s praktickými workshopmi. Originálne bolo prostredie, kde sa celý summit odohrával – 4 kinosály v Bory Mall Bratislava.

Obrázok blogu
(zdroj: ZDROJ: TREND konferencie)

Zoznam hostí – spíkrov vo mne vopred nevyvolával žiadne nadšenie, ale ani sklamanie. Skôr ako mená jednotlivých prednášajúcich mi boli známe spoločnosti, či marketingové agentúry, pre ktoré pracujú. Naopak, nadšenie už prichádzalo s témami prednášok v jednotlivých streamoch a počas celého dňa som mala veľké problémy rozhodnúť sa, do ktorej sály vojsť. Oproti Techsummitu sa tu ukázala „nevýhoda“ kinosál, a to nemožnosť nerušene prebiehať z jednej sály do druhej. Asi každý, kto už bol v kine vie, ako je nemožné sa nepozorovane presúvať medzi jednotlivými radmi sedadiel, schádzať schody sály a navyše, tu ste logicky prechádzali priamo okolo spíkra, ktorý prednášal pred plátnom. Rozhodovanie teda vždy vyhral jeden z workshopov a bola to správna voľba! Spíkri mali pripravené praktické checklisty, s ktorými ste mohli pracovať priamo počas workshopu a prenášať praktické rady do svojho projektu. Každý workshop trval minimálne hodinu (väčšina hodinu a pol) a verte mi, že ten čas ušiel rýchlo. Prednášajúci na workshopoch, boli skvelo a verím tomu, že aj premyslene vyberaní, každý z nich si dokázal získať maximálnu pozornosť svojim profesionálnym prejavom aj odbornosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako z Techsummitu ponúkam zoznam zaujímavých projektov, tu sa núka zoznam prednášok, ktoré odporúčam si dodatočne (mali by byť zverejnené) prezrieť:

  • YouTube od A po Z. 10 tipov, ako využiť všetko, čo dokáže

  • Obstojí váš web v roku 2018

  • Prečo potrebujete pre svoj biznis obsahovú stratégiu

  • Ako správne vyhodnocovať (kontroverzné) facebookové metriky

  • pravdepodobne budú za to stáť aj ďalšie témy, tie som však kvôli súbehu neabsolvovala, ani som na ne nedostala odporúčanie pri pauzičke na kávu :)

A tu si môžete prezrieť niektoré z prednášok z minulého ročníka.

Zhodnotenie konferencie:

Oceňujem nápad zasadiť dejisko konferencie do kinosál. Pôvodná obava, že zhasnú svetlá a dookola vám budú svietiť displeje notebookov sa našťastie nenaplnila. Sály na worshopy boli vhodne zvolené (tie menšie), svetlo ostalo svietiť a aj napriek tomu boli prezentácie výborne viditeľné (chválim zobrazovaciu techniku), prednášky dokonale nazvučené (bolo úplne jedno, v ktorom rade sedíte) a top benefit – sedenie bolo maximálne komfortné. Asi najväčšou slabinou konferencie bol fakt, že workshopy prevalcovali hlavný program. Lístok som mala na kompletnú konferenciu, no v hlavnej sále som strávila iba poslednú hodinu po skončení workshopov. Celou konferenciou sa niesol vzdelávací aspekt, na workshopoch bol obrovský priestor na interakciu a diskusiu. (Skoro) nik z prednášajúcich si takpovediac neprihrieval polievočku a nepropagoval seba, či svoju agentúru. B2B rokovania, či hľadanie klientov tu neboli prítomné. Záverom sa teším na všetky podklady a dokonca celé videonahrávky prednášok, ktoré by nám (účastníkom) mali byť rozdistribuované.

+ pomer spíker vs. poslucháčlokalita (okraj BA, nie samotné kino)
+ zaujímavosť témnemožnosť presunu medzi streamami

+ timing (prednášky a prestávky boli ohlasované reproduktormi do všetkých priestorov kina)

workshopy zatienili hlavný program 

Mali niečo konferencie spoločné? Prečo sú v jednom článku?

Ak ste to zvládli dočítať až sem, možno aj vám napadli tieto otázky. Cieľom článku bolo naozaj porovnať „neporovnateľné“ a poukázať na to, že ešte predtým, ako sa rozhodnete na nejakú konferenciu ísť, zistite si čo najviac (nie PR) informácií a premyslite si, aký má mať konferencia pre vás prínos. Techsummit som absolvovala už druhýkrát a tento ročník som presne vedela, čo očakávať – B2B matching, rozhovory, zaujímavé ale rýchle prednášky. Vopred som vedela, že o priamej akvizícii koncových klientov pre náš projekt môžeme skôr len snívať (to bol zlý cieľ minuloročnej účasti). Na konferencii bolo plno účastníkov, ktorí nemali predošlú skúsenosť a ich očakávania neboli naplnené. Na Marketing Summit som išla s cieľom primárne sa vzdelávať. Aj tu bolo dosť priestoru v prestávkach na určitý typ biznisového networkingu, prednášky však boli tak plné informácií a časovo náročné, že cez prestávku ste si chceli vypiť kávu a pokecať maximálne o počasí. Ak sa vždy na každú konferenciu vopred adekvátne pripravíte, nebudete prekvapený ani sklamaný. Každá konferencia, ak je správne zorganizovaná a správne pochopená návštevníkmi, vie priniesť benefity aj pre biznis. Nesmiete však spraviť chybu, že na konferenciu, kde ide o B2B matching pošlete zamestnancov za účelom vzdelávania, alebo naopak na vzdelávačku svojich špičkových obchodníkov. V neposlednom rade, verím, že článok môže pomôcť aj eventmanažérom, ktorí sa môžu poučiť z nedokonalostí na týchto konferenciách a robiť to (ešte) lepšie.

Ponaučenia, ktoré som si ja z konferencie odniesla v duchu „ako to nerobiť“:

  • vizuálne pekný, jednoduchý a stručný program – na Techsummite18 bola agenda prístupná len v podobe tematických blokov s menami jednotlivých rečníkov, ktorí sa v bloku objavia. Každý z rečníkov mal však samostatnú prednášku na špecifickú tému (téma bloku bola len nejakým všeobecným spájadlom). Bohužiaľ, presný čas ani témy prednášok som sa nemala ako dozvedieť a navyše, spíkri nešli ani podľa poradia v programe :) Ponaučenie: program konferencie by mal byť čo najdetailnejší, hoci možno nebude vizuálne krásny.

  • čím viac spíkrov, tým viac muziky / čim viac informácií, tým lepšie – na prvý pohľad áno, ale konferencia potom musí mať zákonite niekoľko dlhších prestávok (aby ste to boli vôbec schopný vnímať) a asi aj dní, kde už ale treba zisťovať, či toľko času budú mať aj účastníci. Ani neviete ako a môže sa vám stať, že pri záverečných prednáškach bude na pódiu viac spíkrov ako v hľadisku (sad, but true story)...

  • catering na viacerých miestach - na Techsummite18 ste mohli nájsť občerstvenie na rôznych miestach a dokonca aj poschodiach. Z praktického hľadiska žiadny problém, ako som však písala, cieľom konferencie bol networking, ktorému rozdrobenosť občerstvenia v rôznych miestnostiach a na rôznych poschodiach nenapomáhala. Naopak, na Marketing Summite sa všetko občerstvenie koncentrovalo pri vstupe do areálu kina, kam sa cez prestávku zbehli všetci účastníci zo všetkých sál. Vytvorilo to ideálnu príležitosť vymeniť si informácie o prednáškach z rôznych streamov, ktoré ste nestihli absolvovať.

  • timing, timing, timing – môže pokaziť dojem aj z tej obsahovo najhodnotnejšej konferencie – dajte si záležať na kvalitných moderátoroch a dodržiavaní nie len harmonogramu, ale aj obsahu programu.

Miroslava Marková

Miroslava Marková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o moderné technológie a novinky. Hľadám a skúmam, čo všetko inovatívne nám dokáže zjednodušiť život nie len v každodennom živote, ale aj v práci. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu